Vytlačiť

Železnice sa dostali pri výstavbe megaprojektu takmer za 300 miliónov eur do patovej situácie. Na jednej strane musia hasiť problémy s povoleniami, na druhej na nich tlačí zhotoviteľ – Váhostav, v združení s talianskou firmou ICM. Štát zatiaľ nepriznáva, koľko bude stavba stáť a kedy bude hotová. Pomôcť pri riešení situácie by teoreticky mohol aj zákon z dielne ministra dopravy Jozefa Ráža mladšieho.

Malá zastávka neďaleko česko-slovenských hraníc by dnes mala žiť pracovným ruchom. Brodské je totiž dejiskom jedného z najväčších železničiarskych projektov, v rámci ktorého majú v budúcnosti jazdiť vlaky na Záhorí 200-kilometrovou rýchlosťou. 

Na stanici je však ticho. V stredu okolo jedenástej tu nevidieť ani cestujúcich, ani pracovné stroje. O tom, že sa tu má niečo robiť, nasvedčuje len kúsok vytrhnutej koľaje a zopár metrov rozkopanej pôdy. 

Na jedinej zostávajúcej koľaji prefrčí medzinárodný rýchlik Metropolitan, ktorý si to ráno namieril z Prahy do Budapešti. Vlaky tu  jazdia pre vyše 270-miliónovú megainvestíciu už niekoľko rokov po jednokoľajke, a to napriek tomu, že zatiaľ sa väčšie práce realizovali len na malej časti stavby. Väčšina pritom na mostoch pri hraniciach.

HN u zúčastnených strán preto zisťovali, čo stojí za tým, že práce na tejto významnej trati viaznu.

Celý článok si môžete prečítať na https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96134891-zakopova-vojna-na-zahori-statu-sa-komplikuje-200-ka-na-trati-do-ceska-hrozi-blamaz