Vytlačiť

7.8.2023 | V roku 2020 sa diaľničiari rozhodli pre rozdelenie zákazky na dostavbu Višňového do niekoľkých tendrov. Zatiaľ čo na stavebnej časti sa pracuje už dva roky, technológie do nášho najdlhšieho tunela, ktorý bude mať viac než sedem kilometrov, sa ešte nezačali ani projektovať. Nateraz sa vybrala firma, ktorá by dielo dokázala zrealizovať za 54 miliónov eur.

Pred troma rokmi sa diaľničiari rozhodli postupovať pri Višňovom netradične. Po tom, ako zo stavby odišlo pôvodné taliansko-slovenské združenie, sa dostavanie diela začalo tendrovať po častiach. V roku 2021 sa síce ešte dostala k stavbe Skanska, ďalšia dôležitá časť, technológie do tunela, sa začala súťažiť len pred rokom. Ide o vzduchotechniku, riadenie dopravy, požiarny systém a iné komponenty, ktoré sú dôležité pre bezpečný a plynulý chod.

Obstarávaniu sa nevyhli komplikácie, záujemcovia mali stovky otázok a lehoty predlžovali aj námietky. Nakoniec sa diaľničiarom podarilo ponuky vyhodnotiť tento pondelok. Na tendri, ktorý predpokladal, že komponenty do tunela budú stáť zhruba 71 miliónov eur, sa zúčastnili nakoniec len dvaja hráči. Nižšiu ponuku dala spoločnosť PPA Controll z Bratislavy. Subjekt sľúbil, že dielo zrealizuje za 54,4 milióna. Trvať im to bude 550 dní. Ak by sa teda zmluva podpísala v najbližšom období, Višňové by mohlo byť hotové začiatkom roka 2025.

Vyhrala najnižšia cena

Celý článok aj s vyjadrením prezidenta Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska, Ing. Pavla Kováčika, PhD., MBA., si prečítate na: https://hnonline.sk/finweb/ekonomika/96097974-robili-na-elektrarnach-na-kube-a-ukrajine-teraz-maju-blizko-k-lukrativnej-dodavke-do-tunela-visnove