Vytlačiť

Intenzita dopravy je z hľadiska výstavby ciest kľúčovým faktorom. Nové čísla sme mali za celú krajinu mať už vlani, zaúradovala však korona.

Dva pruhy alebo štyri? Tento konflikt pri výstavbe nových autostrád naposledy zarezonoval pri obchvate Prešova. Proti sebe tu v roku 2018 stálo ministerstvo financií a ministerstvo dopravy. Následne sa v spore angažoval aj exprezident Andrej Kiska.

Dôvodom nezhôd mali byť už vtedy staré a nepresné dáta z celoslovenského sčítania dopravy v roku 2015. Nepresnosti v oblasti budúcej R4 pri poľských hraniciach mohol spôsobiť dočasne vylúčený tranzit v tejto oblasti.

Systém, ktorý sa aplikoval v roku 2015, bol veľmi nedokonalý. Robila sa vzorka z obmedzeného časového úseku, ktorý v určitých úsekoch vôbec nemusel byť smerodajný,“ povedal dopravný analytik Rastislav Cenký.

Ďalšie sčítanie, ktoré sa uskutočňuje v päťročných intervaloch, malo byť vlani. Lenže sa tak nestalo, keďže zaúradovala pandémia a intenzita na jednotlivých cestách by napríklad počas jarného lockdownu len sotva odzrkadľovala skutočné počty vozidiel. Teraz ministerstvo hľadá realizátora cenzu, ktorý by sa mal konať v budúcom roku.