Vytlačiť

Diaľničiari ohlásili, že iný termín ako december 2023 pre dôležitý úsek D1 pri Žiline nepripúšťajú. V zmluve to však nie je úplne tak.

Upchatú cestu pod Strečnom už v roku 2023 vodiči vymenia za pohodlnú jazdu v najdlhšom slovenskom tuneli – Višňové. Bezpečnejšia trasa im navyše ušetrí takmer dvadsať minút cesty. Šéf diaľničiarov Juraj Tlapa v piatok pri podpise zmluvy s víťaznou firmou Skanska uviedol, že iný termín ako december 2023 pre dokončenie najurgentnejšej časti spojnice medzi Bratislavou a Košicami nepripúšťa. Je to totiž dátum, dokedy sa zároveň môžu čerpať staré eurofondy.

​Zverejnená zmluva však ukázala, že to nie je úplne tak. Od júna 2023 síce bude možné cestu využívať, ale iba čiastočne. V dvoch pruhoch, teda v polovičnom profile. Na plnú diaľničnú prevádzku má nabehnúť až 6. februára 2024. Vyplýva to zo zmluvy so zhotoviteľom, ktorú zverejnil štát.

Tunel už v budúcom roku

HN sa na dvojfázové spúšťanie pýtali aj Národnej diaľničnej spoločnosti. Tá do uzávierky neodpovedala. Podľa šéfa Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavla Kováčika môže ísť o prvú lastovičku, ktorá naznačuje, že plne funkčný úsek so štyrmi pruhmi do konca roka 2023 predsa len nebude.