Prezident ZSPS

Prezident  ZSPS

kontakt PavolKovacikIng. Pavol KOVÁČIK, PhD., MBA., prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska 56 ročný otec piatich detí je absolventom Vysokej školy dopravy a spojov v Žiline a Vysokej školy ekonómie a managementu v Prahe. V nedávnej minulosti pôsobil ako podpredseda predstavenstva a investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti a.s. a predtým bol predsedom predstavenstva spoločnosti Inžinierske stavby a.s. Košice. Viac rokov zastával aj funkciu viceprezidenta ZSPS.

Prezident ZSPS je štatutárnym orgánom zväzu a je oprávnený konať a robiť právne úkony za zväz vo všetkých záležitostiach. Prezidentovi prináleží najmä:

  • riadiť rokovania Prezídia ZSPS a zabezpečovať realizáciu prijatých uznesení
  • riadiť prácu riaditeľa a sekretariátu zväzu a štatutárne orgány spoločností alebo iných právnických osôb založených zväzom
  • zvolať rokovanie odborných komisií.

 

 

24hod.sk | 11.4.2018 | Rubrika: Ekonomika | Strana: 0 | Téma: Stavebné firmy 



Bratislava 11. apríla (TASR) - Smart mobilita vrátane inteligentného parkovania, oblasť inteligentných budov a znižovanie spotreby energií. Aj tieto oblasti by mali byť predmetom memoranda o spolupráci, ktoré v stredu v Bratislave podpísal prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) Pavol Kováčik a predseda Smart Cities klubu Miloslav Jurík.



24hod.sk | 11.4.2018 | Rubrika: Ekonomika | Strana: 0 | Téma: Stavebné firmy

Bratislava 11. apríla (TASR) - Stavebníctvo je pre Slovensko dôležité, pretože nie je závislé od ekonomického cyklu a v prípade krízy by mohlo pomôcť stabilizovať situáciu. Poukázal na to prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) Pavol Kováčik v stredu na tlačovej konferencii v Bratislave, kde zároveň priblížil aktuálny stav v tomto sektore.



STV1 | 11.4.2018 | 19:00 | Relácia: Správy RTVS | Téma: MDV SR 


Janette ŠTEFÁNKOVÁ, moderátorka


--------------------


Zo stavebníctva odchádzajú zamestnanci do iných odvetví. Za posledné roky už sumárne opustilo stavebný priemysel vyše 20 tisíc ľudí. Aktuálne sú lákadlom najmä vyššie mzdy, ponúkajú ich napríklad automobilky. Kým priemerný plat v priemysle ako celku už presiahol tisíc eur, v stavebníctve je to o takmer 400 eur menej.



Marek ZGALINOVIČ, redaktor


--------------------


Stavebníci majú za sebou turbulentné obdobie. Jeden rok sú v pluse, ďalší naopak v hlbokom mínuse. Ľudia jeden rok zarobia, ďalší doma čakajú na to, kedy ich zavolá firma do práce. Dostávajú tak iba časť platu. Pre stavebné firmy je čoraz ťažšie udržať ľudí, aby neodišli pracovať do fabrík.



Pavol KOVÁČIK, prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska


--------------------


Ak mám dostať v automobilke alebo niekde inde o 20 až 30 percent viac za v podstate menej namáhavú prácu tu na sú v prachu, na stavbe v mraze, zime a tam sú v klimatizovanej výrobnej hale, tak mnohých to proste presvedčí.



Pravda | 12.4.2018 | Rubrika: Titulná strana | Strana: 1 | autor: Martin Majerníček | Téma: Stavebné firmy

Dva roky od podpisu zmluvy so španielskymi staviteľmi prevládajú z projektu rozpaky

Pri rekonštrukciách niektorých ciest v Bratislave aktuálne kolabuje doprava. Deje sa tak v čase, keď hlavné mesto stále márne čaká na skutočný začiatok výstavby nového diaľničného obchvatu. Španielsky koncesionár, ktorý je zodpovedný za výstavbu, aj takmer dva roky od podpisu zmluvy vykonal na niektorých miestach len prípravné práce. Okolo Bratislavy sú opustené staveniská, ktoré doslova chátrajú a zarastajú trávou.

STV1 | 11.4.2018 | 19:00 | Relácia: Správy RTVS | Téma: Stavebné firmy 


Janette ŠTEFÁNKOVÁ, moderátorka


--------------------


Zo stavebníctva odchádzajú zamestnanci do iných odvetví. Za posledné roky už sumárne opustilo stavebný priemysel vyše 20 tisíc ľudí. Aktuálne sú lákadlom najmä vyššie mzdy, ponúkajú ich napríklad automobilky. Kým priemerný plat v priemysle ako celku už presiahol tisíc eur, v stavebníctve je to o takmer 400 eur menej.



Marek ZGALINOVIČ, redaktor


--------------------


Stavebníci majú za sebou turbulentné obdobie. Jeden rok sú v pluse, ďalší naopak v hlbokom mínuse. Ľudia jeden rok zarobia, ďalší doma čakajú na to, kedy ich zavolá firma do práce. Dostávajú tak iba časť platu. Pre stavebné firmy je čoraz ťažšie udržať ľudí, aby neodišli pracovať do fabrík.



Pavol KOVÁČIK, prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska


--------------------


Ak mám dostať v automobilke alebo niekde inde o 20 až 30 percent viac za v podstate menej namáhavú prácu tu na sú v prachu, na stavbe v mraze, zime a tam sú v klimatizovanej výrobnej hale, tak mnohých to proste presvedčí.



sme.sk | 8.4.2018 | Rubrika: Ekonomika / Slovensko | Strana: 0 | autor: Marek Poracký | Téma: Stavebné firmy

Konzorcium firiem okolo španielskej spoločnosti Cintra má v najbližších rokoch vybudovať okolo hlavného mesta autostrády. Na prísune materiálu sa zrejme nedohodlo s dodávateľmi.



KVETOSLAVOV, BRATISLAVA. Je štvrtok krátko pred osemnástou hodinou večer. Pred obecným úradom v obci neďaleko Bratislavy - v Kvestoslavove - stojí zopár ľudí.



V rukách majú petičné hárky a tabuľky s nápisom Nechceme asfaltáreň v Kvetoslavove. Ide o členov petičného výboru, ktorí pripravili petíciu proti výstavbe asfaltárne v tesnej blízkosti domov.



Postupne sa k nim pridávajú ďalšie desiatky ľudí. Vchádzajú do budovy obecného úradu, kde o malú chvíľu zasadnú miestni poslanci. Majú sa rozprávať aj o výstavbe obaľovne živičných zmesí, teda asfaltárne, v obci.



"Asfaltáreň tu nemá byť. Ohrozí spodné vody a obmedzí pohodlie života ľudí. Aj preto sme sa sťahovali z Bratislavy do Kvetoslavova, aby sme sa mali lepšie," hovorí jeden z obyvateľov Kvetoslavova Rudolf Rehák tesne pred začiatkom obecného zastupiteľstva.V blízkosti domov((piano))

etrend.sk | 6.4.2018 | Rubrika: Ekonomika | Strana: 0 | autor: Ján Kováč | Téma: Stavebné firmy 


Na pozemkoch budúceho bratislavského obchvatu pribudli staveniskové príjazdové cesty a pred pár týždňami sa tam začali hýbať stroje. Ani to však neznamená, že diaľničné spojenie medzi okrajovými obcami na severe, východe a juhu regiónu hlavného mesta aj dokončia.



Čas sa naťahuje a pochybnosti pribúdajú. Najnovšie si stavebné konzorcium (zároveň koncesionár) a ministerstvo dopravy posielajú cez médiá odkazy, v ktorých si navzájom pripisujú zodpovednosť za časový sklz.



Povolenia nestihli


Výstavba bratislavského obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7 v smere od Šamorína mala podľa zmluvy prebiehať od júna 2016 zhruba do konca roka 2020. To sa však nenaplní, lebo meškajú povolenia, na základe ktorých by mohlo konzorcium Obchvat Nula, pod vedením španielskej spoločnosti Cintra, výstavbu naplno rozbehnúť.



Povolenia pritom malo čiastočne vybavovať ministerstvo dopravy, respektíve Národná diaľničná spoločnosť, a sčasti aj samotní stavbári. Štát zabezpečuje prvú časť, ktorej vyvrcholením je vydanie stavebného povolenia. Túto úlohu síce splnil, ale s veľký oneskorením.



Napríklad pri najväčšom úseku D4 Jarovce - Ivanka sever malo byť stavebné povolenie podľa platnej zmluvy schválené ku koncu novembra 2016. V skutočnosti sa tak stalo až v septembri 2017, čiže o takmer 10 mesiacov neskôr.



Denník N | 13.3.2018 | Rubrika: Téma | Strana: 5 | Téma: Stavebné firmy

Zástupcov firiem a podnikateľských združení sme položili otázku: Mal by Robert Fico podľa vás zostať premiérom? Ponúkli sme im tri možnosti

1. Áno.


2. Nie.


3. Neodpoviem.


Väčšina oslovených firiem sa do tejto ankety nechcela zapojiť s tým, že sa k politickým otázkam nevyjadrujú.


aktualne.sk | 14.2.2018 Strana: 0 | Téma: Stavebné firmy

BRATISLAVA - Finančnú krízu, ktorá začala okolo roku 2008, nasledovala kríza v stavebnom odvetví v rokoch 2009 až 2012. Slovenské stavebníctvo sa s jej následkami stále vyrovnáva. Uviedol to prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) Pavol Kováčik.



Stavebníctvo stále zápasí s dramatickým poklesom stavebných kapacít z rokov krízy napriek tomu, že slovenskej ekonomike sa darí, priblížil.


"Kým hrubý domáci produkt Slovenska v roku 2016 stúpol o 3,5 percent a v roku 2017 o 2,5 percent, stavebníctvo sa v roku 2016 prepadlo o 10 percent a v roku 2017 dosiahlo medziročný rast niečo vyše 1 percento. Krátkodobý rast v roku 2015 pritom spôsobilo dokončovanie europrojektov z predchádzajúceho programovacieho obdobia. V roku 2017 sa ukázali prvé lastovičky medziročného mierneho rastu a veríme, že napriek výpadku infraštruktúrnych stavieb bude pokračovať aj v roku 2018," konštatoval.


Podiel stavebníctva v ekonomike SR sa podľa neho znížil z 8,2 percent z roku 2012 na približne 7,4 percent v roku 2017, čo nepovažuje za pozitívne, pretože odvetvie prináša so sebou silný multiplikačný efekt. Prírastky v stavebníctve sa pozitívne prejavujú aj v dodávateľských odvetviach a službách, so stabilizačným efektom pre zamestnanosť a verejné financie, podotkol prezident ZSPS.


Stavebníctvu by pomohol jasný plán infraštruktúrnych projektov zo strany verejných objednávateľov, výstavba nájomných bytov, moderný stavebný zákon a tzv. viackriteriálne verejné obstarávanie, ktoré kladie dôraz na posúdenie kvality ponuky z pohľadu celoživotných nákladov a kvality dodávateľa, uzavrel Kováčik.

24hod.sk | 14.2.2018 | Rubrika: Ekonomika | Strana: 0 | Téma: Stavebné firmy

Finančnú krízu, ktorá začala okolo roku 2008, nasledovala kríza v stavebnom odvetví v rokoch 2009 až 2012. Slovenské stavebníctvo sa s jej následkami stále ...



Bratislava 14. februára (TASR) - Finančnú krízu, ktorá začala okolo roku 2008, nasledovala kríza v stavebnom odvetví v rokoch 2009 až 2012. Slovenské stavebníctvo sa s jej následkami stále vyrovnáva. Pre TASR to uviedol prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska (ZSPS) Pavol Kováčik.



Stavebníctvo stále zápasí s dramatickým poklesom stavebných kapacít z rokov krízy napriek tomu, že slovenskej ekonomike sa darí, priblížil. "Kým hrubý domáci produkt Slovenska v roku 2016 stúpol o 3,5% a v roku 2017 o 2,5%, stavebníctvo sa v roku 2016 prepadlo o 10% a v roku 2017 dosiahlo medziročný rast niečo vyše 1%. Krátkodobý rast v roku 2015 pritom spôsobilo dokončovanie europrojektov z predchádzajúceho programovacieho obdobia. V roku 2017 sa ukázali prvé lastovičky medziročného mierneho rastu a veríme, že napriek výpadku infraštruktúrnych stavieb bude pokračovať aj v roku 2018," konštatoval.



Podiel stavebníctva v ekonomike SR sa podľa neho znížil z 8,2 % z roku 2012 na približne 7,4 % v roku 2017, čo nepovažuje za pozitívne, pretože odvetvie prináša so sebou silný multiplikačný efekt. Prírastky v stavebníctve sa pozitívne prejavujú aj v dodávateľských odvetviach a službách, so stabilizačným efektom pre zamestnanosť a verejné financie, podotkol prezident ZSPS.



Stavebníctvu by pomohol jasný plán infraštruktúrnych projektov zo strany verejných objednávateľov, výstavba nájomných bytov,  moderný stavebný zákon a tzv. viackriteriálne verejné obstarávanie, ktoré kladie dôraz na posúdenie kvality ponuky z pohľadu celoživotných nákladov a kvality dodávateľa, uzavrel Kováčik.



Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

Dokumenty  NA STIAHNUTIE

Niektoré dokumenty sú určené len členom zväzu. Prosím prihláste sa prostredníctvom svojho firemného alebo osobného účtu.

Pokiaľ svoje užívateľské meno a heslo nepoznáte, kontaktujte administrátora webovej stránky.

ZSPS v skratke

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska je nezávislá dobrovoľná, nepolitická, otvorená hospodárska a záujmová právnická osoba vykonávajúca svoju činnosť ako organizácia zamestnávateľov.

Združuje hospodárske podnikateľské subjekty pôsobiace v činnostiach súvisiacich so stavebníctvom.

Kontakt

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska

Viedenská cesta 5

851 01 Bratislava

(02) 436 332 63

sekretariat@zsps.sk

www.zsps.sk

Prihlásenie