Vytlačiť

Tunel, pre ktorý sa celá stavba oneskorí najmenej o päť rokov, razia plynule. Čebrať má už vyhĺbených viac ako 70 percent.

Podľa plánov mal byť už dávno prerazený. Pre zosuvy pôdy ho však v roku 2015 museli predĺžiť o jeden a pol kilometra. Ide o tunel Čebrať, ktorý sa nachádza na úseku D1 medzi Hubovou a Ivachnovou.

Práce na razení tunela síce prebiehajú kontinuálne, no Národná diaľničná spoločnosť stále nedrží v rukách stavebné povolenie.

Dôvod? Podľa prezidenta Zväzu stavebných inžinierov Pavla Kováčika je to vďaka obchádzke zákona. Tunel sa razí ako prieskumná štôlňa, a tak podlieha banskému zákonu.

„Tam nemusia mať stavebné povolenie. Aj my sme to už v minulosti namietali, že prieskumná štôlňa nie je v žiadnom prípade tunel v plnom profile obidve rúry,“ povedal Kováčik a upozornil na to, že na takejto stavbe nie je možné robiť sekundárne ostenie ani iné objekty.

 

 

Prevzaté z https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/2179810-klucovy-dialnicny-tunel-na-liptove-pokrocil-razi-sa-vsak-na-hrane-zakona