Vytlačiť

 open road t20 z2YxwG

Ak štát úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala nedokončí do štyroch rokov, príde o eurofondy.

Predlžovanie lehôt, problémy s geológiou aj hromadný odchod zamestnancov. Prekliaty úsek D1 máta rezort dopravy už desaťročia. Štát ho však musí dokončiť do konca roku 2023. Inak príde o vyčlenené eurofondy.

Sága výstavby najväčšieho tunela na Slovensku pri Žiline sa začala ešte v roku 1998, keď poklepal jej základný kameň minister Mečiarovej vlády Ján Jasovský. Došlo však ku geologickým komplikáciám.

Druhý kameň poklepal o 12 rokov neskôr Robert Fico a vtedajší šéf rezortu dopravy Ľubomír Vážny. Do tretice so stavbou 13-kilometrového úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela sa začalo v roku 2014 za Jána Počiatka.

Predlžovanie lehôt však ohrozuje aj dodržanie deadlinu na vyčerpanie eurofondov, z ktorých sa mala stavba spolufinancovať. „Určite to už za 400 alebo 450 miliónov eur nepostavíme. Situácia sa od roku 2014, keď Národná diaľničná vysúťažila túto sumu, výrazne zmenila. Okrem iného treba zohľadňovať aj infláciu a značný nárast cien v stavebníctve,“ povedal pre HN prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik.

Celý článok nájdete na hnonline.sk (je potrebné mať zaplatený prístup)