Zabudnite na nové diaľnice, nemáme na ne peniaze

Prezident  ZSPS

kontakt PavolKovacikIng. Pavol KOVÁČIK, PhD., MBA., prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska 56 ročný otec piatich detí je absolventom Vysokej školy dopravy a spojov v Žiline a Vysokej školy ekonómie a managementu v Prahe. V nedávnej minulosti pôsobil ako podpredseda predstavenstva a investičný riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti a.s. a predtým bol predsedom predstavenstva spoločnosti Inžinierske stavby a.s. Košice. Viac rokov zastával aj funkciu viceprezidenta ZSPS.

Prezident ZSPS je štatutárnym orgánom zväzu a je oprávnený konať a robiť právne úkony za zväz vo všetkých záležitostiach. Prezidentovi prináleží najmä:

  • riadiť rokovania Prezídia ZSPS a zabezpečovať realizáciu prijatých uznesení
  • riadiť prácu riaditeľa a sekretariátu zväzu a štatutárne orgány spoločností alebo iných právnických osôb založených zväzom
  • zvolať rokovanie odborných komisií.

 

 

tvnoviny.sk | 5.5.2017 Strana: 0 | Téma: Stavebné firmy

Odborníci vidia aj iné možnosti ako len zadlžovanie štátu alebo súkromné diaľnice.

Zabudnite na nové diaľnice, aspoň nateraz. Slovensko totiž nemá peniaze na ich dostavbu. Všetky sú už prakticky až do konca volebného obdobia minuté. Úseky, na ktorých sa ešte nezačalo stavať, sú teda v nedohľadne.


Diaľnica Turany - Hubová, rozšírenie D1ky medzi Trnavou - Bratislavou, či napríklad R2ka Rožňava - Jabloňov nad Turňou, to sú len niektoré úseky, ktorých sa už vodiči nevedia dočkať. Zabudnite na sľuby, nekonečný príbeh dostavby diaľnic a autostrád ani zďaleka nekončí.


"Treba povedať na rovinu - nemáme finančné prostriedky na veľké projekty. Samozrejme máme určité prostriedky na údržbu, opravu a tak ďalej, ale na druhej strane na toto nemáme,"tvrdí minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd).


Eurofondy na cesty sa minuli. Štát tak do roku 2020 nepostaví nič bez toho, aby nezaťal sekeru hlbšie ako môže. Pomohlo by uvoľnenie dlhovej brzdy. Tá ale bráni politikom neobmedzene míňať naše spoločné peniaze.


"Dôležité je ako tá dlhová brzda dopadne a potom môžeme uvažovať na ďalších PPP projektoch, ktoré eventuálne nám pomôžu plniť tieto veci, myslí si minister.


Odborníci ale vidia aj iné možnosti ako len zadlžovanie štátu alebo súkromné diaľnice. Peniaze na nové autostrády vraj ležia v Bruseli.


Riaditeľ Výskumného ústavu dopravného Ľubomír Palčák veľkú alebo väčšiu možnosť vidí v presune finančných prostriedkov z iných operačných programov do operačného programu Integrovaná infraštruktúra.


"Môžeme požiadať Európsku komisiu o výnimku, aby sa takéto náklady, ktoré budú kryté dopredu a je jasné, že sú kryté z výnosu mýta a diaľničných známok, by sme nemuseli zarátať do dlhu,"tvrdí Ondrej Matej z Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo.


Stavebníci sa už obávajú o prácu. Tvrdia, že keby vraj aj štát peniaze mal, nemá na nové úseky diaľnic a ciest pripravené projekty. "Tento rok podporený ešte opakovanými personálnymi výmenami odborníkov, nehovorím manažérov, ale odborníkov, spôsobil to, že Národná diaľničná spoločnosť stratila na svojej profesionalite,"povedal prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik.


Stavebníctvo zatiaľ ťahá súkromný sektor, no pokles štátnych zákaziek firmy pocítia a tak nervozita medzi stavbármi narastá.

Dokumenty  NA STIAHNUTIE

Niektoré dokumenty sú určené len členom zväzu. Prosím prihláste sa prostredníctvom svojho firemného alebo osobného účtu.

Pokiaľ svoje užívateľské meno a heslo nepoznáte, kontaktujte administrátora webovej stránky.

ZSPS v skratke

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska je nezávislá dobrovoľná, nepolitická, otvorená hospodárska a záujmová právnická osoba vykonávajúca svoju činnosť ako organizácia zamestnávateľov.

Združuje hospodárske podnikateľské subjekty pôsobiace v činnostiach súvisiacich so stavebníctvom.

Kontakt

Zväz stavebných podnikateľov Slovenska

Viedenská cesta 5

851 01 Bratislava

(02) 436 332 63

sekretariat@zsps.sk

www.zsps.sk

Prihlásenie